Автор: Сармаъмур
Просмотров: 15259

№1.

Калимаи педагогика њамчун вожа аз кадом забон гирифта шудааст?

A)  Юнони ќадим;

B)  Руси ќадим;

C)    Юнонї;

D)  Англисї;

E)  Лотинии ќадим;

№2.

Вожаи пайдагогос (Paidogogos) чї маъно дорад?

A)  Бачабон;

B)  Бачабар;

C)    Тарбиядињанда;

D)  Таълимдињанда;

E)  Омўзанда;

№3.

Педагогика њамчун фан чиро меомўзад?

A)  Таълим;

B)  Маълумот;

C)    Тарбия;

D)  Инкишоф;

E)  Камолот;

№4.

Асосгузори илми педагогика кист?

A)  Н.И. Новиков;

В) Ж.Ж. Руссо;

C)  Љ. Локк;

D)  Я.А. Коменский;

E)  К.Д. Ушинский;

№5.

Я,А. Коменский оиди таълими педагогика кадом китобро  офаридааст?

A)  Дидактикаи бузург;

B)  Педагогикаи синну солї;

C)    Асосњои тарбия;

D)  Асосњои таълим;

E)  Таърихи педагогика;

№6.

Педагог кист?

A)  Шахсест, ки ба кори тарбия машгул аст;

B)  Шахсест, ки ба кори таълиму тарбия машгул аст;

C)    Шахсест, ки  ба кори таълим машгул аст;

D)  Шахсест, ки ба кори таълими мењнат машгул аст;

E)  Шахсест, ки ба тарбияи љисмони машгул аст;

№7.

Мафњумњои асосии педагогика кадомњоянд?

A)  Тарбия, худомўзї, худтарбиякунї;

 B)  Азнавтарбиякунї, таълим, њамдигарфамї;

C)    Таълим, тарбия, маълумот, инкишоф, камолот;

D)  Таълим, тарбия, худшиносї, худтарбиякунї;

E)  Таълдим, маълумот, худомўзї, худшиносї;

№8.

 Тарбия чист?

A)  Калимаи форсї буда, маънояш ташаккули шахсият мебошад;

B)  Калимаи англисї буда, маънояи омўзишро дорад;

C)    Калимаи олмонї буда, маънои мењнат кардан мебошад;

D)  Калимаи арабї буда, маънои парвариш, адаб омўхтанро дорад;

E)  Калимаи лотини буда, маънояш таълиму тарбия аст;

№9.

Таълим чист?

A)  Истилоњї лотини буда, маънои омўзишро дорад;

B)  Истилоњи форсї буда, маънояш донишандозї аст;

C)    Истилоњи русї буда маънояш ёд додан мебошад;

D)  Истилоњи арабї буда, маънояш омўхтан, ёд додан аст;

E)  Истилоњи русї буда маънояш ёд додан мебошад;

№10.

Маълумот чист?

A)  Натиљаи гирифтани донишњои илмї, малакаю мањорати зењнї;

B)  Хаљми дониш ва дараљаи инкишофи тафаккур;

C)    Низоми дар раванди таълим, азхудкунии дониш;

D)  Маљмўи донишњои илмию методї;

 E)  Маънои донишомўзї ва азхудкуниро дора;

№11.

Худтарбиякунї чист?

A)  Кушиш барои аз нав тарбиякунї;

B)  Натиљаи тарбияи дурусти фарзанд;

C)    Яке аз омилњои асосии таълиму тарбия;

D)  Кушиш барои ислоњи камбудињои худ;

 E)  Донистани адаби манфию мусбати худ;

№12.

Худомўзи чист?

A)  Дар муассисањои берун аз мактаби дониш омўхтан;

B)  Рафти таълиму тарбия дар мактаб;

C)    Омўзиши донишњои илмию назариявї;

D)  Бо ёрии рафиќон омўхтани дониш;

 E)  Бо роњи омўзиши мустаќилона андухтани дониш;

№13.

Педагогикаи умуми чиро меомўзад?

A)  Ќонуниятњои таълим ва тарбияи мактаби тањсилоти умумиро;

B)  Ќонуниятњои таълимиро дар мактаб;

C)    Ќонуниятњои тарбияро дар мактаб

D)  Асосњои методикаи таълимиро;

 E)  Асосњои назарияи илму маорифро;

 

№14.

Педагогикаи синну солї чиро меомўзад?

A)  Хусусиятњои тарбияи инсонро дар давраи кўдакї;

B)  Хусусиятњои тарбияи инсонро вобаста ба даврањои инкишофи синну солї;

C)    Хусусиятњои тарбияи инсонро дар давраи наврасї;

D)  Хусусиятњои тарбияи инсонро дар давраи љавонї;

 E)  Хусусиятњои тарбияи инсонро дар давраи бачагї;

№15.

Синни 3 то 7 солагї   ба кадом давра таалуќ дорад?

A)  Пеш аз томактабї;

B)  Томактабї;

C)    Хурди мактабї;

D)  Наврасї;

 E)  Мактабї

№16.

Аввлин Вазири Маорифи Чумњурии Тољикистон ки буд?

A)  А. Алиев;

B)  М, Осимї;

C)    С. Айнї;

D)  Б.Ѓафуров;

 E)  Р. Додобоев;

№17.

 Таълим дар мактабњои  тањслоти умумї аз рўи кадом зинањо љорї

       карда шудааст?

A)  Томактабї, миёна;

B)  Ибтидої, асосї, миёна;

C)    Пеш аз томактабї, мактабї;

D)  Томактабї, мактабї, асосї;

 E)  Асосї, миёна, олї

№18.

 Сохтори муассисањои таълимии маорифи Љумњурии Тољикистон аз рўи кадом зинањо амал мекунад?

A)  Пеш аз томактабї, томактабї, касбї, олї;

B)  Томактабї, мактабї, касбї, иловагї;

C)    Томактабї, тањсилоти умумї, миёнаи касбї, олї;

D)  Мактабї, ибтидои, миёна, касбї;

 E)  Ибтидои, асосї, миёна, олї;  

№19.

Дидактика њамчун вожа чи маъни дорад?

A)  Таълим, тарбия, маълумот;

B)  Омўзиш, маълумот, дониш, малака;

C)    Меомўзонам, ёд медињам, тарбия медињам;

D)  Таълимдињанда, меомўзонам, ёд медињам, меомўзам;

 E)  Таълим, тарбия, маълумот, инкишоф;

№20.

Дидактикаро аввалин маротиба њамчун илм, ки муайян кардааст?

A)  К,Д. Ушинский;

B)  А.Я. Коменский;

C)    И.Г. Песталотси;       

D)  Л.Н. Толстой;

 E)  В. Ретке;

№21.

 Дидактика њамчун соњаи илм чиро меомўзад?

A)  Таълим ва маълумот;

B)  Таълиму тарбия ;

C)    Маълумот, камолот;

D)  Назарияи таълиму тарбия;

 E)  Илму маърифат;

№22.

 Њуљљатњои меъёрии мазмуни маълумоти мактаб кадомњоянд?

A)  Њуљљатњои таълиму тарбия ва роњбари синф ;

B)  Барномањо, асарњо, китоњои дарсї;

C)    Китобњои дарсї, дастурњои таълимї, таблитсањо;

D)  Наќшаи таълимї, аёният, дастурњои методї;

 E)  Наќшаи таълимї, барномаи таълимї;

№23.

 Шаклњои асосии таълим кадомњоянд?

A)  Лексия, семинар, вазифаи хонагї, супоришњои амалї;

B)  Дарс, вазифаи хонагї, экскурсия, корњои берун аз синфию берун аз дарсї;

C)    Дарс, конфиренсия, корњои берун аз мактабї;

D)  Машгулиятњои назариявию амалї;

 E)  Корњои берун аз синфию берун аз дарсї;

№24.

А. Я. Коменский дар кадом китоби машњури худ низоми синфии дарсро асоснок

      кард?

A)  Системаи таълиму тарбия;

B)  Таълим ва моњияти он;

C)    Таълим ва тарбия;

D)  Дидактикаи бузург;

 E)  Ашёњо ва тасвирњо;

№25.

Системаи дарси синфї чист?

A)  Гуруње, ки аз хонандагони синну солашон якхела иборат буда таълим мегиранд ;

B)  Гуруњи хонандагони синну солашон гуногун дар як љо таълим мегиранд;

C)    Хонандагоне, ки аз рўи як равия мехонанд;

D)  Хонандагоне, ки дар кабинетњои махсуси таълими фаро гирифта шудаанд

 E)  Гуруњњои синну солашон якхела дар синфи комплексї мехонанд;

№26.

Аёниятро, ки «Принсипи тиллоии дидактика» номидааст?

A)  К.Д. Ушинский;

B)  Л.Н. Толстой;

C)    А.Я. Коменский;

D)  С. Макаренко;

 E)  Љ. Локк;

№27.

 Маќсади дарс аз кадом вазифањо иборат аст?

A)  Таълим, камолот, инкишоф;

B)  Тарбия, додани дониш;

C)    Ба мењнат ва њаёт тайёр кардан;

D)  Маълумотдињї, тарбиядињї, инкишофдињї;

 E)  Таълиму тарбияи демократии додан;

№28.

 Дар раванди дарс кадом хусусиятњои хонанда бояд ба инобат гирифта шавад?

A)  Психологї;

B)  Фикрронї;

C)    Донишандўзї;

D)  Љисмонї;

 E)  Нутќронї;

№29.

Типпи ( хел ё намуд) дарсњои маъмул   кадомњоянд?

A)  Барномавї, проблемавї, омехта, љамъбастї;

B)  Омехта, баёни мавзўи нав, мустањкамкунї, такрорї,;

C)    Назариявї, амалї, таљрибавї, мустањкамкунї;

D)  Тарбиявї, иќьтисодї, кишоварзї, амалї;

 E)  Экологї, барномавї, такрорї, љамъбастї, санљишї;

№30.

Ин лањзањо: ташкилии дарс, пурсиши вазифаи хогагї, баёни мавзўи нав, мустањкамкунї, љамбаст,  ба кадом типпи дарс таалуќ дорад?

A)  Дарси такрорї;

B)  Санљиши дониш;

C)    Дарси омехта;

D)  Баёни мавзўи нав;

 E)  Проблемавї;

№31.

Ин лањзањо: ташкили дарс, баёни мавзўи нав, мустањкамкунї, љамъбасту супориши вазифаи хонагї ба кадом типпи дарс дохил мешавад?

A)  Проблемавї;

B)  Такрорї;

C)    Љамъбастї;

D)  Баёни мавзўи нав;

 E)  Барномавї;

№32.

Ин лањзањо: Ташкилии дарс, маќсаду вазифањо, пурсишу мустањкамкунї, љамъбаст, ба кадом типпи дарс дохил мешавад?

A)  Омехта;

B)  Такрорї;

C)    Баёни мавзўи нав;

D)  Љамъбастї;

 E)  Мустањкамкунї;

№33.

Ин лањзањо: ташкилии дарс, пурсиши мавзўъњои гузашта, љамъбаст, ба кадом типпи дарс таалуќ дорад?

A)  Такрорї;

B)  Омехта;

C)    Санљиш;

D)  Баёни мавзўи нав;

 E)  Барномавї;

№34.

Метод чист?

A)  Восита, наќл, сўњбат, лексия;

B)  Роњ, тарз, усул ва воситањои таълиму тарбия;

C)    Воситаи таълиму тарбия, омўзиш;

D)  Наќл, њикоя, проблема, сўњбат ;

 E)  Проблема, барнома, таълиму тарбия;

№35.

Методи таълим чист?

A)  Тарзу усулњои тарбия дар рафти таълим;

B)  Робитаи фаъолияти омўзгору шогирд дар рафти тарбия;

C)    Робитаи фаъолияти омўзгору шогирд дар рафти таълим;

D)  Гузаронидани машгулиятњо ба усули нав;

 E)  Истифодаи воситањои таълиму тарбия ;

№36.

Методњои маъмули таълим кадомњоянд?

A)  Наќл, њикоя, сўњбат;

B)  Аёнї, назариявї, амалї;

C)    Мушоњида, тадќиќот, мусоњиба;

D)  Шифоњї (дањонї) аёнї, амалї;

 E)  Индуктивї, дедуктивї, барномавї;

№37.

 Воситањои таълим чист?

A)  Маводњо барои гузаронидани корњои мушоњидавї;

B)  Маводњо барои гузаронидани корњои амалї;

C)    Маводњо барои истифодаи омўзиши фанњои таълимї;

D)  Маводњо барои истифодаи натиљаи корњои тарбия;

 E)  Маводњо барои истифодаи натиљаи  корњои таълим;

№38.

Унсурњои: њикоя, наќл, сўњбат, лексия ба кадом намуди метод мансуб мебошад?

A)  Шифоњї (дањонї);

B)  Назариявї, амалї;

C)    Аёнї;

D)  Интерактивї;

 E)  Таљрибавї;

№39.

Назорати љориро муаллим кадом ваќт истифода мебарад?

A)  Дар кори њаррўзаи худ;

B)  Баъди њар њафта;

C)    Баъди дарс;

D)  Баъди њар моњ;

 E)  Дар охири чоряк;

№40.

Назорати даврї аз тарафи омўзгор кадом ваќт истифода бурда мешавад?

A)  Дар охири моњ;

B)  Дар охири њар чоряк;

C)    Дар охири њафта;

D)  Баъди љамъбаси дарс;

 E)  Дар давоми машгулият;

№41.

Назорати љамъбастиро муаллим кадом ваќт амалї мегардонад?

A)  Дар охири њафта;

B)  Дар охири чоряк;

C)    Дар охири соли тањсил;      

D)  Њар рўз;

 E)  Дар охири моњ;

№42.

Консепсияи миллии тарбия кадом сол ќабул карда шудааст?

A)  2006;

B)  2004;

C)    2005;

D)  2002;

 E)  2003;

№43.

Муносибати байни одамонро дар оила, мактаб ва љамъият кадом намуди тарбия ба тартиб медарорад?

A)  Тарбияи љентелментї;

B)  Тарбияи ахлоќї;

C)    Тарбияи эстетики;

D)  Тарбияи экологї;

 E)  Тарбияи мењнатї;

№44.

Муносибати дурустї инсонро бо муњити зист кадом намуди тарбия меомўзад?

A)  Тарбияи љисмонї;

B)  Тарбияи мењнат;

C)    Тарбияи экологї;

D)  Тарбияи иќтисодї;

 E)  Тарбияи оилавї ;

№45.

Тарбияи толеранти чист?

A)  Инсондўстї, муносибати бошуурона;

B)  Њурмати калонсолон;

C)    Тањамулпазирї, тоќатнокї, истодагарї;

D)  Дўстї, поквиљдонї ва ростќавлї ;

 E)  Инкишофи шахс, тайёрии маънавию психологї;

№46.

Методи тарбия чист?

A)  Роњу усулњои тарбия дар коллектив аст;

B)  Тарз, роњ, усул ва мазмуни таълим мебошад;

C)    Унсури њаракатдињандаи кори тарбия аст;

D)  Мазмун, роњ ва усулњои махсуси таълиму тарбияро меноманд;

 E)  Мазмун, роњ ва усулњои махсуси тарбия мебошад;

№47.

Гурўњи мутањидаи одамонро, ки ба  њалли вазифаи муайян иљтимої-љамъиятї машгуланд чї меноманд?

A)  Коллектив;

B)  Љамъият;

C)    Отряд;

D)  Созмон;

 E)  Ташкилот;

№48.

Сохтори созмони талабагии  мактабњо аз кадом зинањо иборат мебошанд?

A)  «Бачагон», «Наврасон», «Љавонон»;

B)  «Ибтидои», «Наврасон», «Љавонон»;

C)    «Октабрятњо», «Пошоњангон», «Мактабиён»;

D)  «Ахтарон», «Пешоњангон», «Комсомол»;

 E)  «Ахтарон», «Ворисони сомониён», «Сомониён»;

№49.

 Шиори «Барои хизмат ба халќу Ватан доимо тайёрем!», ба кадоми зинаи сохтори «Созмони талабагї» мансубият дорад?

A)  «Ворисони сомониён»;

B)  «Ахтаронн»;

C)   «Сомониён»

D)  Пешоњангон»;

 E)  Октябрятњо»;

№50.

Аз рўи рафтору ахлоќи хонандагон чи гуна бањоњо гузошта мешавад?

A)  Ду, се, чор, панљ;

B)  Намунавї, ќаноатбахш,  гайриќаноатбахш;

C)    Бењтарин, аъло, гайриќаноатбахш;

D)  Хуб, миёна, намунавї;

 E)  Ќаноатбахш, хуб, намунавї ;

№51.

 Тарбияи оилавї чист?

A)  Тарбияи фарзандон дар мактаб тањти назорати омўзгорон;

B)  Тарбияи фарзандон дар муњити оила тањти назорати калонсолон;

C)    Тарбияи фарзандон тањти назорати њамсояњо;

D)  Тарбияи фарзандон тањти роњбарии модар;

 E)  Тарбияи фарзандон тањти назорати падар;

№52.

Лоињаи ќонун «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд» кай пешнињод  гардид?

A)  2009;

B)  2011;

C)    2010;

D)  2008;

 E)  2007;

№53.

Мактаб чист?

A)  Љои  омўзиши тарбияи гигению санитарї;

B)  Љои  омўзиши тарбияи љисмонї;

C)    Љои омўзиши талабагон тањти роњбарии калонсолон;

D)  Љои омўзиши талабагон тањти роњбарии волидайн;

 E)  Љои   омўзиши талабагон тањти роњбарии муаллим;

№54. Одобу рафторро чї муайян мекунад?

A)  Ахлоќ;

B)  Муносибат;

C)    Сўњбат;

D)  Мусоњиба;

 E)  Мењнат;

№55.

Тарбияи мењнатї чист?

A)  Ташаккул додани муносибати бошуурона ба тарбия;

B)  Ташаккул додани муносибати бошуурона ба одамон;

C)    Ташаккул додани муносибати бошуурона ба мењнат;

D)  Ташаккул додани муносибати бошуурона ба мењнати фикрї;

 E)  Ташаккул додани муносибати бошуурона ба мењнати љисмонї;

№56.

Шаклњои тарбияи мењнати кадомњоянд? 

A)  Экологї, њуќуќї;

B)  Толерантї, эстетикї;

C)    Ахлоќї, љисмнї;

D)  Љисмонї, фикрї;

 E)  Таълмї, тарбиявї;

№57.

Ќонун «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд» кай   

      ќабул гардид?

A)  2011;

B)  2010;

C)    2012

D)  2009;

 E)  2008;

№58.

 Ќонун «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд»  

       чиро танзим мекунад?

A)  Масъулияти омўзгоронро дар таълиму тарбия;

B)  Масъулияти волидайнро дар таълиму тарбияи фарзанд;

C)    Масъулияти љамъиятиро дар таълиму тарбияи хонанд;

D)  Масъулияти хешовандонро дар таълиму тарбияи хонанда;

 E)  Масъулияти калонсолонро дар таълиму тарбияи хонанда;

 

 

№59.

Тарбияи њуќуќї чист?

A)  Ташаккул додани маданияти мењнатии одамон;

B)  Ташаккул додани маданияти экологии  одамон;

C)    Ташаккул додани маданияти эстетикии  одамон;

D)  Ташаккул додани маданияти љисмонии шахс;

 E)  Ташаккул додани маданияти њуќуќи  одамон;

№60.

Маќсади тарбияи ватандўстї аз чї иборат аст?

A)  Муњофизат намудани олами наботот;

B)  Муњофизат намудани кишварамон;

C)    Муњофизат намудани олами њайвонот

D)  Муњофизат намудани олами паррандагон;

 E)  Муњофизат намудани олами об;

Категория: